lördag 29 augusti 2015

Surt sa räven...

I arla morgontimman är det många av oss människor som tvättar och rollar sig inför dagen. För det är jag tacksam. Jag tycker skarpt svettlukt är lite stressande och jag skulle verkligen inte vilja gå omkring och lukta Pelle-snusk!

Jag har funderat på det här med Deodoranter. Det finns en djungel av olika sorter, dofter, parfymfria, med eller utan aluminium, med eller utan alkohol, med eller utan parabener. Kostnader från 20 kr till flera 100-lappar. Å då undrar jag om dom dyra är flera gånger bättre eller inte.?

Jag har en favoritdeo  som kostar 100 kr. Å jag tycker det är surt! Så för en tid sedan köpte jag en billigare för 28kr. Båda Anti-perspirant, båda 48h active (betyder det då att man egentligen bara behöver använda deodoranten varannan dag?!). Är det Magic deo måntro =)

i alla fall...

Skillnaderna var priset…

…och doften…

Och effekten!!

Så jag är tillbaks till min favorit! =)

Kanske är det placebo-effekten? Spelar väl ingen större roll. Så länge jag inte behöver gå runt och känna någon vidrig parfymdoft som blir till huvudvärk är jag villig att betala priset!                                                                            

                                                                       
Rolla lugnt och ha en härlig anti-perspirant dag!    










7 kommentarer:

  1. Jag måste ha parfymfria deodoranter. Fast ibland så tål jag inte heller med de så då får jag ta Idominsalva. Ren svett luktar väl inte illa utan det är gammal ingrodd svett som luktar ... tvi vale :-)
    Ha det/kram

    SvaraRadera

  2. Jag har en näsa som bara vill lukta rent, är superkänslig för svett och smuts dofter... Söndagkram ♥

    SvaraRadera
  3. Gammal ingrodd svett är typ den äckligaste lukten som finns - ÖRK!
    Jag använder kristalldeo och supernöjd med det!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Lukta svett är inge vidare. Bra det finns deodoranter.

    Jag tycker det är lika vidrigt att lukta gammal vitlök. Man vill bara kräkas åt den lukten. Vitlöksdoftande människor.
    Ha en jättefin söndag nu. Nu tar vi och doftar gott eller hur.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
  5. Viktigt att tvätta sig ordentligt ren, annars hjälper inga deo i världen.
    Jag har testat många märken och prisklasser, de har funkat allihop.
    Just nu har jag en för 99 kr, superfin.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jag brukar byta lite då och då.
    Tycker att de slutar fungera efter ett tag.
    Men så fort jag byter blir jag ofta nöjd.
    Någon annan som upplever samma?
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tror faktiskt att uttrycket du får vad du betalar för stämmer in :) Däremot inet sagt att de billiga är dåliga.

    SvaraRadera