måndag 3 augusti 2015

Göra slut!




Har just nu en envis hicka....Hick, hick, hick... Hur irriterande är det inte att ha hicka ?
Jag är formligen LESS då jag haft hicka i etapper " tredje gången gillt" sen kl 04.00 nu på morgonen.


Men nu ska jag i alla fall skriva ett inlägg om att göra slut med en falukorv =)


Jag och falukorven gjorde nämligen slut för några år sedan. Det blev långtråkigt och för mycket tjafs.
En bidragande faktor var ju att barnen inte alls uppskattade sällskapet av falukorven på middagsbordet.
Andra korvar fick ta plats som hootskorven/grillkorv, kryddiga korvar.
Falukorven har envist hängt kvar i kulisserna. Gjort några gästspel i form av korvstroganoff och korvgryta, men man kan säga att den korven har blivit mer portad än välkommen i det här hemmet.
Har den dykt upp har barnen protesterat med all önskvärd tydlighet.

Så igår dök den upp på middagsbordet som en joker i rockärmen. Där låg den tillsammans med stuvade makaroner, riven morot och klyftade tomater.

Det var gott, riktigt gott... så gott att maten för en gång skull tog slut.

Kanske är det så man ska göra. Porta och göra slut med vissa saker och sedan bjuda in dem en helt vanlig Söndagskväll ?!



4 kommentarer:


  1. Gammal korv blir som ny =) Stuvade makaroner är gott, undrar varför jag aldrig äter det? Eller makaronipudding med bacon? Båda har jag glömt bort för all den nya mat som kommit....
    Din hicka betyder att någon intensivt tänker på dig så nu får du sätta dig och ringa runt så du får slut på hickan. =)

    Fin början på nya vecka till dig!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag ler stort. Vilket härligt inlägg! Kram <3

    SvaraRadera
  3. Det ligger mycket i det, tror jag, att utesluta viss mat som barnen börjat tröttna på, för att sedan förhoppningsvis kunna introducera den igen. Stor kram! <3

    SvaraRadera
  4. Hahaha.....ja kanske det . Själv älskar jag falukorv
    Hicka är inte roligt inte.
    Min gubbe råkade ut för vääääärldens längsta hicka för ett x-antal år sedan.
    Hickan stannade i tre dagar tror jag visst det var.
    Fattar du vilket tålamod man måtte Ha då. Jag vart så orolig för honom och jag provade med allt möjligt så han skulle få slut på Hicket.
    Hmm.........Men den gav upp till slut , och bara sådär.
    Frid å fröjd alltso.

    Tack för ett roligt inlägg.
    Kram från mig

    SvaraRadera