måndag 31 augusti 2015

Glada clownen

Just nu är jag helt och fullständigt slut. Trots att det är morgon och att jag runt 06.00 steg upp i morse.
 Barnen ska ju skickas iväg till skolan i tid...så därav det tidiga uppvaknandet.

Men jag känner mig som den glada clownen som precis tvättat av sig sminket och ser en trött och sliten individ i spegeln.
Jag har ett stort behov av att fylla på energi men vet inte riktigt var jag ska hitta källan.

Tycker att jag brukar lyckas hålla min mask så solid.  Men bakom masken trött, orolig och rädd att inte hålla ihop.
I somras som exempel när jag satt på ett café med ena sonen släppte någon bredvid där vi satt en  kommentar: -"du som verkar så trygg är nog den mest lättskrämda jag har träffat, du hoppar ju till för minsta lilla". personen skrattar,  jag med men inombords kämpade jag. Orden skapade  jordbävning i mitt inre.

Dagens Ord: "Den bästa förberedelsen du kan göra för imorgon är att göra ditt bästa idag"

5 kommentarer:

  1. Ja de syns inte utanpå hur vi mår inuti. Ha en så bra dag du bara kan och kramen på dig.

    SvaraRadera

  2. Jag känner igen mig i ditt inlägg just idag, suck.....

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Vilket bra Dagens ord, så sant.
    Vissa dagar känns det som om allt är bara för jobbigt. Kroppen och hjärnan vill liksom inte "hänga" med på något sätt. Men, förhoppningsvis går det över och nya krafter kommer.
    Sköt om dig lite extra idag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Ja den där clownen och den där masken man ständigt bär...igenkänningsfaktorn är stor.
    Jag försöker hålla ihop men det är svårt, trots det visar jag väldigt få människor hur jag egentligen mår.
    Hoppas du fann lite extra energi idag så du klarar dagen bättre.
    Varm Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker du skriver så klokt. Du delar med dig tankar som är så tänkvärda liksom. Många känner nog igen sig.
    De sista orden....."Dagens ord" var bra tycker jag.

    En varm glad onsdagskram.

    SvaraRadera