söndag 2 augusti 2015

Söndag och regnjacka på...

Himlen hänger grå och tung över min stad.
På fönsterblecket spelar regntrummaren en okänd melodi, ibland i takt, ibland i otakt. Lite som den vill. Påminner om att den finns.

Regnjacka på vid dåligt väder... Flitigt använd av mig.

Och så var det någon som myntade uttrycket att det bara finns dåliga kläder, inte dåligt väder.
Ibland håller jag med. Andra gånger håller jag inte med. Jag kan frivilligt gå ut i dåligt väder - höst och vårstorm, snöstorm, skyfall.. ja nästan va som helst för väder. Andra gånger är precis samma väder det värsta av det värsta. Dagsformen avgör i mitt fall.
Allra värst är dock ökenhetta. Den går inte att vänja sig mot. Då blir det tungt att andas och migrän.
Ökenhetta kan ibland "dock inte denna sommar" inträffa under juli månad i vårt land, solsteka, heta vindar... eller avsaknad av vindar, brända gräsmattor och vissna växter... Det är ökenhetta det =)


2 kommentarer:


  1. Öken hetta kan vi inte vänja oss med, men regn och blåst kan vi klä oss för. Fast när det åskar vill jag inte vara ute, jag är livrädd för åskan idag. Badkaret är bra att gömma sig under när åskan går, eller kanske inte när jag tänker efter.... hm....

    Så fin bild på dottern och dig, tummen upp!

    Idag är här mest moln med några solglimtar men jag skall tvätta så det passar perfekt.

    Glad söndag och kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ni är fina på kortet - kärlek - du och din dotter!
    Jag försöker vänja mig vid dåligt väder, annars går jag under.
    Det har redan min laptop gjort.
    Söndagskram <3

    SvaraRadera