torsdag 25 juni 2015

Skyfall





Ja regnet öser ner i massor... andra dagen med skyfall. Helgen blir lika blöt men allt annat skulle kännas märkligt den här sommaren då dagarna verkar regna bort. Det har inte varit många dagar av sol eller värme som vi har haft i norr varken under maj eller juni.

 Det pågår en stadsfest i vår stad  och självklart var vi där idag, men bäst vad det var började det att regna så in i helvete. Ni vet sådär när regnets dån gör så att man inte ens hör vad man själv tänker. Har ni varit med om ett sådan regnväder?
Alla tänkbara regnskyddsplatser var upptagna med folk som trängdes så jag och barnen blev rejält blöta och kalla.
 Paraplyerna hade vi glömt hemma typiskt nog!

Vad less jag är på vädret!
 Tror att jag bygger en Noa´s ark snart  


Ordspråket: Människan spår men Gud rår.

Det är tur att mänskligheten inte kan bestämma över vädret, då hade det säkert varit krig om det också.

3 kommentarer:


  1. Har nog varit med om dessa regnväder många gånger, är det åska då också så känner jag mig väldigt liten och vill helst ligga under badkaret längst in... ☺
    Gatan är blöt här och himlen grå. Men nästa veckan får vi det plågsamt varm 25-30 grader även i norr.... Skall gå ut och se om jag kan hitta ett kylrum som jag kan flytta in i..... ☺

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Inte undra på att man blir ledsen och deprimerad när det aldrig är soligt och varmt.
    Såg att i alla vi i Stockholm ska få ganska fint i helgen. Håller tummarna för att det verkligen blir så också!
    Hoppas värmen når dig också snart! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att inte få den sol som nu, i många delar av landet, fattas oss. Vi hade verkligen tur med vädret då vi var i Ångermanland, en dag regn, annars var det växlande molnighet och sol. Så olika det kan vara. Nu tycker jag ju bäst om då det är "lagomt". T.ex. strax under 20 plusgrader och lite sol, alltså inte allt för varmt, men vi är olika vi människor.
    Jobbigt att inte kunna njuta av stadsfesten, på grund av det vädret som rådde.
    Hoppas att solen kommer till dig snart.
    Varm kram!

    SvaraRadera