lördag 13 juni 2015

Det är så skönt at göra ingenting och sedan vila efteråt.



Javisst är det så  

Idag blir en sådan dag. 
Ska absolut inte göra någonting och efter det ska jag vila.

Sanningen är väl snarare att min nacke är mycket sämre efter att det knakade för några dagar sedan i den. 

Men sanningen är också den att min nacke är konstant öm/ont  Har så varit under många år. Spända/ömma muskler i nacken, axlar, bröstbenen, nyckelbenen osv  ,  Så detta är ingen engångsföreteelse att nacken och diverse kroppsdelar spökar för mig om jag gör nåt av större ansträngning.  

Har gått till en sjukgymnast under några år, men sista gången var för ett par månader sedan.
 Nu ska jag lära mig stå på egna ben

Stel som en pinne är jag och vrider jag huvudet låser sig nacken och värken tilltar. därför är det så skönt att inte göra någonting och sedan vila efteråt.   

Jag kan tyckas vara högfärdig med näsan i vädret dagar då nackspärran tilltar , hihi...
 men det är långt ifrån sanningen om mig. 

 (Fast folk kan nog uppfatta mig som förmer än andra när de inte vet vad som fattas mig eller hur jag är som människa.)


Så blir det prinsbröllop idag, Det ska jag se  


Ingen större värmebölja idag heller i staden där jag bor i. 
Snarare kallt och  halvmulet.

Glad är jag i alla fall för er som har sol, värme. 
Till er med ett fantastiskt väder önskar jag en 
 en underbar dag!   

Dagens ord: Så skönt att inte göra någonting och sedan vila efteråt..


2 kommentarer:

  1. Det låter så jätteskönt, men faktum är att jag inte längre vet hur man gör för att kunna koppla av. Önskar dig en vilsam fortsättning på lördagen! Kram! <3

    SvaraRadera

  2. Har du diskbråck i nacken? Jag har och det enda som hjälper är att töja och böja... Men ibland fuskar jag och då blir jag precis som du högfärdig. :-)

    Vi har haft så varmt att telefonen slocknade, 27 grader minst....

    Kvällskram ❤

    SvaraRadera