söndag 24 april 2016

Det första

 För en tid sedan tänkte jag testa mina  svarta trekvartsbyxor. Dom var borta. Gone with the wind,
vi snackar spårlöst försvunna.
 Jag tänkte… Hur tappar man BORT ett par byxor?! Men någon måste ju lyckas med de med  =)

Jag kollade igenom alla galgar i garderoben, alla hyllor, jag kollade tvättkorgen, tvättmaskinen OCH torktumlaren (hade nyss tvättat) (och HUR dom ens skulle ha hamnat där vet jag icket men jag letade där ändå!). Jag kollade väskor och alla andra rimliga ställen där dom skulle kunna ha tänkas hamnat.

När dessa områden var avsökta utvidgade jag sökandet till mindre
 rimliga ställen som bakom soffan (?), i barnens garderober, i handväskan. Men nixpix dom var verkligen putsväck…. Jag tänkte… VART kommer jag återfinna dessa byxor?!

Jo, svaret har uppdagats… Dom hittades i  GARDEROBEN…..i traven med långbyxor .. Precis där de ska ligga DÄR låg mina svarta trekvartsbyxor och där hade jag ju sökt, men inte hittat byxorna första gången jag sökte....  Hur man nu kan tappa bort ett par byxor trots att de ligger där de ska ?

Vilket händer mig allt för ofta.... Jag kan leta nåt som faktiskt finns framför ögonen på mig, men jag blir blind. Jag ser inte. Och börjar leta i förtvivlan tills nån av barnen påpekar att saken jag letar finns faktiskt framför näsan på mig....

När jag var och handlade senast så tittade jag igenom grönsakskylarna tre gånger utan att hitta ingefäran. Men när jag bad om hjälp så låg den plötsligt där. Jättekonstigt.
Och sedan hittade jag inte bikarbonaten trots att jag letade i kryddhyllan två gånger. Men då kunde jag liksom inte med att fråga igen och sedan började jag leta efter något annat och kom av mig, så jag är fortfarande utan bikarbonat. Tyvärr! För det är ett riktigt bra undermedel,
Jag ska ha det för att få bort lukt från kuddar som har legat i förrådet, men man kan ha det till att bygga leksaksvulkaner med, eller ha i maten, eller i avloppet eller för att tvätta bilen om man har en bil att tvätta.
Nu insåg jag att bikarbonaten så klart står i bakhyllan. Saker som säljs i kryddburkar borde faktiskt stå bland kryddorna!

Det första man blir blind på är ögonen... stämmer verkligen in på mig!

4 kommentarer:

  1. Jag är likadan när det gäller att inte se det jag letar efter och så blir jag nästan manisk och vänder upp och ner på mitt hem.
    Och helt plötsligt så ligger det jag söker precis där det ska ligga.

    Sen är ett återkommande problem när jag lägger undan något på ett skitbra ställe (som jag tror jag ska minnas) och sen när jag väl ska ha det så minns jag aldrig det här superbraiga stället trots att jag vet att jag lagt undan det på ett himla bra ställe...suck!

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera

  2. Jag letade efter mobilen som skulle laddas som låg framför laddaren på diskbänken. Jag undrar varför man inte ser, har man annat i huvudet som man inte vet tar uppmärksamheten tro?

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Ack ack, du är inte ensam!
    Det sägs ju att man ska lägga en sax och en nyckel i fönstret, så kommer man att hitta det försvunna.
    Och det beror säkert på, att då har man släppt letandet och hjärnan får vila lite. Så kan det klarna och dyka upp.
    Oftast ligger grejen där man först letade.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Haha ...Ja det första man blir blind på är ögonen. Det stämmer in på mig med.
    Ibland kan man leta å leta nåt som ligger mitt framför ögonen på en.

    Kramkram.

    SvaraRadera