söndag 21 februari 2016

Torktumlaren fungerar ej...



Som om jag inte varit tillräckligt stressad så kommer jag ner i tvättstugan som är några hus bort från min lägenhet och tumlaren har slutat funka. Jäklar så sur jag blev Tur ingen annan var där för jag sa en massa fula ord och kastade med tvätten som värsta galningen. Det var liksom droppen..... Stå där och hänga blöta kläder.....Skitkul. Sen torkar det ju inte heller när man har så mycket i torkrummet för det blir för mycket kondens så jag måste hänga det en gång till här hemma...... Jag är sur!

Men nu är i alla fall kaffet klart...... Tur är väl det =)

Fy fasiken vad kaffet var gott idag då =) Det godaste jag druckit på länge.

Kanske jag skulle börja fundera redan nu på vad för mat det ska ätas här till middag.... Får väl kika i frysen....

Brukar ibland göra nu när jag börjat ha falukorv hemma igen,,,( när jag vill göra det lätt för mig vid spisen)

Stekt falukorv med tomat- och paprikasås


Då brukar jag koka bulguren . Hacka paprikan och löken grovt, skiva chilin och finhacka vitlök och rosmarin. Jag brukar fräsa mjukt i olivolja utan att ta färg. Hälla i krossade tomater och låta det puttra ihop några minuter. Smaka av med salt. Jag skär falukorv i grova skivor och steker dem gyllenbruna på båda sidor i olja. Jag hackar bladpersilja fint. När bulguren är klar - låter jag den lufta och vänder sedan ner den  i en skål. River över citronskal och blandar ner persiljan.  Som en slutkläm brukar jag toppa med lite olivolja.
Sedan serverar jag med den färdigstekta falukorven i tomat- och paprikasåsen.

Falukorv har varit en produkt som inte har ätits så ofta hemma hos mig på länge..
Men i augusti 2015 köpte jag hem en falukorvsring och sedan dess har det lite om sänder hamnat en falukorvsring i vagnen när jag handlat... Alltid bra att ha i frysen!

Nä nu ska jag gå tillbaka till tvättstugan och ta reda på den inte så torra tvätten....


4 kommentarer:

  1. Håller med. Avskyr också när något krånglar i tvättstugan. Man kan ju inte bara köra tvätten "i morgon" i stället.
    Ibland får man ta det med jämnmod. Det gör jag, har inte riktigt orken just nu.
    Skickar några solstrålar till dig och falukorv, det har jag börjat ha i frysen också. Det är alldeles utmärkt och går att variera.
    SöndagsKram ♥

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att inte torktumlaren funkar, kan tänka mig att du blev frustrerad.
    Falukorv har jag alltid i frysen.
    Bra att ha när lusten att laga mat tryter.
    Ditt recept lät gott.
    Ha en fin Söndag!
    Kram

    SvaraRadera

  3. Man blir rent vansinnig när någon maskin inte funkar om man redan börjat tvätta...
    Så himla gott det låter med falukorven och hur du tillagar den, måste säga att jag blev riktigt hungrig nu, fy på dig... Godnattkram ❤

    SvaraRadera

  4. Man blir rent vansinnig när någon maskin inte funkar om man redan börjat tvätta...
    Så himla gott det låter med falukorven och hur du tillagar den, måste säga att jag blev riktigt hungrig nu, fy på dig... Godnattkram ❤

    SvaraRadera