tisdag 8 december 2015

Vad det...

stinker i affärerna - inte av dåligt kött

utan av hyacinter, julstjärnor och annat julkrafs. För krafs är det när det är saker som jag inte behöver. Jag behöver ju inte så mycket av allt som finns. Julgrejor har jag redan, dock inte julblommor. Men det var väl detsamma.

Att ta sig förbi affären med alla parfymerna är som ett lotteri. Står jag ut eller kommer jag att kolavippen? Svimmar jag av alla ångorna eller kan jag hålla andan till jag är förbi med god marginal?

Fast parfymaffären stinker inte bara i juletid. Den stinker året om. Fattar inte att det kan lukta så förskräckligt mycket långt utanför den. Det är i klass med det dåliga köttet...

Nä, jag är inte det minsta negativ... har bara så svårt för starka dofter... lukter

6 kommentarer:

  1. Där håller jag med, jag är lik dig i det.
    Har oxå svårt för starka dofter, kan inte gå in på Kicks exempelvis för då känns det som jag ska svimma.
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blomdoft klarar jag ganska bra, men parfymstank nästan dör jag av. Klarar inte Kicks, Åhléns och sådana ställen där folk står och provar parfymer.
    Kram! <3

    SvaraRadera

  3. Goda dofter gillar jag både från blommor och parfym
    och grönsåpa. ☺

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Varje gång (vilket inte är sådär jätteofta men ändå) jag går genom parfymavdelningen i Tax free butiker eller för den delen vanliga parfymerier undrar jag hur folk kan jobba där inne hela dagarna. Jag får huvudvärk efter 2 minuter.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! :)
    Tack för din gulliga påhälsning.❤
    Visst tycker jag om vissa parfymer.
    Men då i lagom dos och inte en salig blandning.
    Man får ju både huvudvärk och svårt att andas.
    Förstår inte dom som kan stå i det där och jobba hela dagarna.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Jag njuter av ledig dag! :)
    Kram ❤

    SvaraRadera
  6. Det är likadant med min man, han har så svårt för starka dofter och klarar inte av dom.
    Hyacinter köper vi inte, de doftar för starkt.
    En parfymaffär går han inte in i. Vissa personer kan också ibland sätta på sig något som doftar väldigt mycket och då är det jobbigt att vara tvungen att vara i närheten, eller för den delen gå förbi.
    En jobbig situation för dig, jag har full förståelse.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera