onsdag 22 juni 2016

Lite ditt och datt

Dagens Margot

har både moln och sol, mest moln

Påstår att det är torsdag hela dagen idag

Ser att ortsblaskan säger att det ska bli regn, mja... bra för potatisen, säger vissa

Har stryktvätt som ligger och ropar, varför är inte allt strykfritt nu för tiden?

Har nyss tvättat mitt hår.

Vill förändra och förnya, lite här och lite där här hemma, även inombords. försöker lyssna på kroppens signaler, men fattar inte riktigt vad den mumlar om alla gånger

Hör barn utanför fönstret som skriker.

 Har ett barnbarn som sover  och en dottern som har migrän idag.

Hade andra planer för dagen, men på grund av dotterns migrän så blir jag ofrivilligt barnvakt.

PS. I vanliga fall brukar lillan vara på dagis.( Då hon äntligen fått en plats) Och skulle så ha varit idag med om inte dottern hade ringt och avbokat dagiset för lillan på  grund av hennes migrän. Eller vem vet skriver jag lite sarkastiskt - kanske det berodde på att jag hade annat för mig idag som jag måste vara barnvakt idag ? Det är inte alls ovanligt att det brukar vara så tyvärr när jag ska göra nåt och inte bara sitta hemma och uggla....DS

Ser en solande gammal man i en solstol på sin balkong

Ser gräs som växer, och  växer

Ser överblommad syren

Ser fnissande och stojande skator

Ser träd som sakta dansar i vinden

Säger att något jag saknar är en hammock
 Där skulle jag vilja ligga och gunga sakta, tänka på livet och roliga saker... vila... somna till en stund... bara njuta!

Tack för mig.

Ha en underbar torsdag ute i vårt avlånga land!

3 kommentarer:

  1. Du vackra poetiska blomma ♥
    Inte nog med att du skriver BRA, du skriver med HUMOR, om än med lite självironi ;)

    Varm kram från södra kanten av Vänern och en fin torsdag önskar jag dig ♥

    SvaraRadera
  2. Tack, min dag har hitintills varit okej.
    Så tråkigt att du inte kunde göra det du planerat.
    Attans för döttrar med migrän, bara ställer till det.
    Du förtjänar att få leva ditt liv som du vill, tycker jag i alla fall.
    Hoppas att dagen inte blir så dum ändå.

    Varm Kram finaste!

    SvaraRadera

  3. 🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌹🌼
    Midsommar-Kram ❤
    🌼🌻🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹☔☔☔☔☔☔☔🌵☔🌵🌵🌵☔☔☔☔☔🌵☔🌵☔🌵☔🌵☔🌵☔🌵☔🌵☔🌵🌻🌵☔

    SvaraRadera