söndag 3 januari 2016

Gårdagen

Igår lördag var det INTE en så bra dag för mig.

Spillde ut kaffet över tröjan, tappade kaffemuggen på golvet (nej, den gick inte sönder), tappade mat, snubblar på släta golvet, såg inte det som var mitt framför ögonen...

Jag var som världens mest släpphänta person. Som en pajas som snubblar utan anledning.

Likaså såg jag så illa. Mer illa än vanligt. När jag blir trött eller får slut på energin om man vill kalla det så... är det banne mig hopplöst att ens försöka läsa något alls. Bokstäverna dansar runt och säger att de är några andra än vad jag trodde och ville. Glasögonen hjälper inte och inte heller att ta av dem. Jag är lika blind ändå. Eller suddig i kanterna...

Jag hoppas att Söndagen blir en bättre dag men det vete sjutton.  Jag känner mig tankspridd och mina handleder är extra kraftlösa, kan inte hålla i nåt utan att fumla och tappa taget.
 Jag har helt klart överansträngda muskler. Det får jag ganska ofta, så det är inte precis nåt nytt under solen för mig.

Jag har tagit på mitt handledsskydd /bandage för att stödja... Ja ibland kan t.o.m senorna knarra lätt vid belastning och då fryser jag till is för det är så otrevligt att höra, he he...
                                                             
                                                             

                                                           

5 kommentarer:

  1. Men så jobbigt och besvärligt. Det verkar som om du har överansträngt dig, gjort mer än vad du orkar.
    Att inte få må bra, det tar på allt, sinnet inte minst. Vi vill ju så gärna mycket mer än vad kroppen vill eller orkar.
    Hoppas innerligt att söndagen ska bli en bra och fin dag för dig och att du ska känna dig bättre.
    Styrkekramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Det kan ju vara kroppen som signalerar att den är lite trött, den behöver vila.
    Och i dag är det vilodag, ta det bara lugnt :-)
    Hittade hit via Geddfish.

    SvaraRadera
  3. Du är ju helt klart utarbetad ♥
    Kroppen signalerar.
    Jag vet att du har mycket runt dig.
    Nu får du försöka ta söndagen till en vilodag så du kommer ikapp, viktigt ♥
    Kram, vännen ♥

    SvaraRadera


  4. Så blir det vännen när man försöker göra mer än kropp-f-n eller huvudet vill....

    Vilaidagkram ♥

    SvaraRadera
  5. Men vännen då! ❤
    Hoppas att det blev en bättre dag idag.
    Skickar dig varma och soliga kramar och hoppas att dom läker lite...
    ❤❤❤

    SvaraRadera