tisdag 15 september 2015

Att...

inte orka vara vaken
inte orka tänka mer

huvudet värker
ögonen vill blunda
själen ligger redan i sängen
och sover
så bara jag är uppe
och spökar
för mig själv

inte orka mer
bara orka sova

lite lite har blivit gjort
inte det jag tänkt i mängd

inte orka vara vaken
inte orka tänka mer

sandmannen
har övermannat mig
överrumplat mig
kunde inte stå emot
vill inte stå emot
jag ger mig
han får som han vill
jag lägger mig nu... redan vid nio

Hua!

inte orka vara vaken
inte orka tänka mer

dagen är slut
och Margot med
ingen mera ork

Godnatt och sov gott!

2 kommentarer:



  1. Hi hi hi, godnatt och sov gott med sandmannen bredvid. =)))))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. God natt och sov gott! Jag är slut och trött jag med, så nu ska jag krama kudden.
    Vi hörs i morrn!
    Kram ♥

    SvaraRadera