måndag 14 september 2015

Ja, jo.

Skvätträdd -jag kan nog vara rejält skvätträdd ganska ofta och för minsta lilla också.

Sprätträdd har jag konstaterat att jag t.y.d.l.i.g.e.n är i köket…

Igår lagade jag till hemmagjord pytt i panna till middag. Till det stekte jag  ägg.
Det sprättade och hade sig så att jag var redo att ducka.
 Vid ett tillfälle så  SMALL det så högt att jag faktiskt tappade stekspaden!?!

Ska det vara så?! Smällande ägg?!?!

Nåja, rödbetorna var då riktigt goda och mätt blev jag...

Efter maten igår fick jag återhämta mig efter ägglossningen….nej skottlossningen i köket!! =)

Bild från nätet.


Önskar alla mina vänner en skön och vacker dag...
 Ta vara på solen i era hjärtan nu när hösten är kommen och solen inte är på topp alla dagar =)  .... Det är så viktigt för kroppen och själen att ha ett glatt sinne....

5 kommentarer:

  1. God morgon, finaste bloggvän ♥
    Tack för dina klokord.
    Det brukar ju vara hönsen som sprätter ;) har haft 200 hönor en gång i tiden och även sålt ägg.
    För het stekpanna när det sprätter, kanske?
    Pyttipanna är ljuvligt gott och så rödbetor till, mumselimums!
    En skön tisdag till dig i höstrusket, kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag har under åren efter skilsmässan varit otroligt skvätträdd.
    Det har försatt mig i många tokiga situationer.
    Nu börjar det bli något bättre.
    Vad gott det lät med pytt i panna och rödbetor, smarrigt!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera

  3. hihi hi, jag ser dig framför mig.... =)))
    Skvätträdd är jag med och några av mina grannar också för när vi möts i hissen när dörrarna öppnas och vi ser varandra så skriker vi rakt ut, ha ha
    ha.....

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, att se det ljusa som ändå finns i tillvaron ibland, är aldrig fel.
    Skvätträdd och sprätträdd, två nya ord som jag nog aldrig har använt, men det är bra ord och jag förstår precis vad som menas. Det sprätter och skvätter.
    Hemlagad pytt i panna kan bli riktigt god så jag förstår att du blev mätt.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Jo, då! Ibland smäller det när man steker ägg.
    Jag kan vara så där "sprätträdd/skvätträdd" jag också ibland när det händer "överraskningar" som jag inte är beredd på.
    Kram ♥

    SvaraRadera