tisdag 30 september 2014

Skulle kunna bli en sådan dag .



Godmorgon!
Borta bra men hemma bäst! Mitt hem är min trygghet och min borg. Här har jag egna tankar och min egen röst. Här tankar jag min energi och kan bara vara jag. Om jag inte trivs och har en "fristad" i mitt eget hem – var skall jag då ha min fristad.? " Män bygger hus - kvinnor skapar hem "
När jag steg upp i morse kände jag att idag skulle det kunna bli en sådan där dag då jag kommer att tänka.
 Tänka ska ju vara nyttigt för hjärnan,det är mycket som jag tänker på och jag tror att lite då och då behöver man bara ha en tänkardag för sig själv. En dag där man bara är. Men om jag får en tänkardag eller inte återstår ju att se. Allt som oftast blir det aldrig som jag hade tänkt mig/ önskat mig av dagen. Krav och måsten står allt som oftast på agendan och dum nog som jag är kan jag sällan säga nej vilket i sin tur straffar sig för mig...

 Dagens ord:
Vänd ansiktet mot solen, så faller skuggorna bakom dig

  Javisst önskar jag att det såg annorlunda ut.  Livet, ja allt.
Att vara stark är så enkelt att säga men det krävs mycket för att vara det. 





Nu har även jag börjat få skräppost här på bloggen. Har inte haft det tidigare. 
Så jag sätter igång ordverifieringen så får jag se om jag slipper spam/skräppost.
Irriterande är det hur som haver.

5 kommentarer:

  1. Fina härliga tankar! Precis så kan det vara, det är vardagen. Jag går också här med mina tankar, finns mycket som jag aldrig skriver ut i bloggen.
    Visst, jag önskar också ibland att saker och ting vore annorlunda.
    Men, kvinnor kan, vi ger inte upp.
    Och nu slåss vi mot skräpposten, jag har hittills lyckats med mitt bortmottande.
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  2. Att skapa sig en fristad är jätteviktigt... Kram, Kaisa

    SvaraRadera
  3. Usch, har du också blivit spammad. Trist.
    Ja, nog behöver man en fristad. Mitt nya hem som skulle bli en fristad känns inte så tyvärr. Här är jobbigt av olika skäl.
    Det är inte lätt att vara stark. Jag tänker att man behöver stöd och support för att orka vara stark.
    Stor kram! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Tack för dina rader hos mig! Jag svarar här hos dej för det funkar oftast inte att svara på kommentarer hos mig. Hälften faller bort och kvar blir några lösryckta meningar tagna ur sitt sammanhang..
    Jag har bokat tid hos min läkare, fick först om 14 dagar, men det är inte direkt bråttom. Problemen springer nog ingenstans under tiden..
    Sen vet jag att väntetider till neurolog här kan vara upp till ett halvår, och jag vill ha en remiss till en utredning.
    Fina ord du har i bloggen idag. Ska tänka på det med solen och skuggorna..
    Kram & ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på att du skulle behöva mycket bara-vara-tid. Att bara få vara du med dina tankar och inte en massa problem som styr tillvaron. Sådana dagar önskar jag dig! Kramar! <3 <3 <3

    SvaraRadera