torsdag 1 oktober 2015

Kan......

 jag kalla mig Zelda skurtant ?
Ja jag har idag tagit på mig träningskläder  Det kändes liksom högaktuellt när jag skulle städa hemmet!

Parallellt med detta har dottern som haft en k - dag idag med andra ord haft ledigt
 (lärarna på kurs) spelat lite Zelda, jag blev erbjuden att försöka klara en slutboss eftersom jag ”råkade” komma med ett ”gott råd” mitt i stridens maximala hetta och hets. Eftersom jag då var så full av goda råd och ”störde” fick jag mojängen i händerna för att testa själv. Jag konstaterar att det bara är att knipa och berömma faktiskt! För lätt var det verkligen inte!!!

Jag begriper inte hur barnen ens kan hantera dagens spelkontroller med massor av spakar och knappar, kameravinklar och allt annat man skall hålla koll på. Ett tag fattade jag inte om jag skulle kolla på tv:n eller på själva spelkontrollens skärm -K.o.m.p.l.i.c.e.r.a.t är nog ordet jag söker.

Alltså återgår jag till dammsugaren, dammtrasan, skurhinken, saker som känns konkreta och mera ”hands-on” -DET kan jag i alla fall hantera. Liksom tvättmaskinen som rullar och berget av tvätt som hivats ut ur torktumlaren ty det är en ”sådan” dag i detta hem denna torsdag! Jag skulle behöva en ny skolösning” också för min  hall. Blir fullkomligt tossig av att ha skor som rullar runt golvet och med tanke på årstiden som nalkas är jag allt för medveten om vilket öde som väntar.

Funderar även på en sådan sak som typ en billig gångmatta över hela hallgolvet för att underlätta rengöring som sedan kan hivas när säsongen är över?! Ja, det må vara en Pellesnusk-lösning men jag är så innerligt less på att skura hallen och golven typ sju dagar i veckan, å eftersom jag inte alls har den kraften/ orken i kroppen så blir det i stället ett gediget slaskhål ä.n.d.å liksom… Å jag gillar det icke!!!

4 kommentarer:


  1. Vilket härligt inlägg. Zelda spelade jag mycket på 80-talet, var som besatt och jag dödade monstret. Men det var med Nintendo och jag var ung. ☺
    Skolösning har jag fixat med en stege som jag stapplar skorna på, men ni är ju några flera fötter som skall stapplas så kanske flera stegar är en lösning. =)
    Kvällskram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Zelda kommer jag också ihåg minsann.
    Men numera förstår jag noll av alla barnens spel.
    Jag var gärna med när dom hade wii och vi spelade bowling och sånt man kunde förstå.
    Nu är det helt omöjligt.
    Vi har samma problem här hemma med skor.
    Dom ligger över hela hallen.
    Och alla har ju flera olika par.
    T.o.m barnen.
    Hoppas att du är klar nu och fått krypa upp i soffan och myser! ♡
    Ha en jätte fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Zelda känner jag inte till.
    Jag har vid vissa tillfällen spelat med min son.
    Jisses så svårt det är att hålla sig på benen,svinga en golfklubba eller vad man nu gör...
    ...då är helt normal städning bra mycket enklare!
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det här med spel är utom min kunskap... Ja Candy crush möjlightvis ;-)

    SvaraRadera