måndag 25 maj 2015

Jag kan vara

tacksam även om jag samtidigt kan vara bitter över att jag bara fått slita och trixa och fixa i mitt vuxna liv för att den låga ekonomi jag har och har haft ska och skulle gå runt med barn och allt...
Det var ett orosmoment som gnagde i mig dagligen...  Mycket slitsamt för själen och kroppen är och var det. ( Min f.d hjälpte aldrig till med ekonomin) Han gjorde av med sin inkomst samma dag som han fick in dem på sitt konto, därmed bidrog han aldrig att betala räkningar, mat, eller hygien/nöje osv..

Och detta har lärt mig en sak - nämligen att vara uppfinningsrik och det är jag tacksam över...
 Hade jag inte varit det hade jag inte klarat av att hålla mig och min familj med nöd och näpe flytande

Det man inte har i plånboken får man ha bakom pannbenet...


1 kommentar:



  1. Hi hi hi, det var bra skrivet: Det man inte har i plånboken får man ha innanför pannbenet. :))) Då har du något att vara tacksam för och det är din uppfinningsrikedom. Kramen ♥

    SvaraRadera