söndag 24 maj 2015

2 enkla saker till...

Tacksamhet!


Det finns många enkla saker att vara tacksam för... 
alldeles speciellt tacksam är jag för turkisk yoghurt.

Den turkiska yoghurten har blivit mitt stående val istället för gräddfil, smetana eller  creme fraiche.
Det senaste är att i potatissalladen använda bara turkisk yoghurt och massor med färska kryddörter. 
Lätt som en plätt, supergott och mycket magrare än att blanda gräddfil och majonnäs!

Jag är även tacksam för Jeans! Hade inte Levi Strauss " uppfunnit " detta klädesplagg en gång i världen skulle jag antagligen traska genom livet med rumpan bar...
Jeans fungerar i alla väder, till vardags, till fest, på vintern, på sommaren....



Varje dag under en vecka eller två ( beror på) som  jag skriver ett blogginlägg kommer jag eller rättare sagt "ska jag försöka" att reflektera över något stort eller smått som jag har anledning att vara tacksam över. 
En bra och rolig övning för mig om inte annat och som samtidigt ska bli intressant att se om jag klarar av....

2 kommentarer:



  1. Tack till jeansen som gjorde att du slapp gå med rumpan bar. :D
    Idag är jag trött vet inte som jag skall vara tacksam för det men på något sätt känns det som det var värt det. :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. En väldigt bra idé att skriva ner det man är tacksam över.
    Jag är en jeansälskare, så i mina hyllor ligger det olika färger och längder. Praktiskt. Och snyggt.
    Just nu är jag tacksam för att en go säng står och väntar på mig. Är trött efter nattsuddet med att kolla Måns ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera