tisdag 4 juli 2017

Mygg och kuvert.

Ett ord om regn

MYGGFRITT

Igår tog jag en promenad med mitt paraply  och konstaterar att det är mindre mygg än innan regnet.

Jag är glad för det eftersom jag  under helgen råkade dra in en mygga i näsan.👃
Mycket obehagligt.  Satt länge och väl med konstant nysningskänsla och fräste så jag lät som en ilsken dammsugare (ja fast UTÅT!).

Sedan kändes det som att jag skulle svimma och så slog det lock för ena örat så jag gav upp kampen.


Ett sådant här kuvert hittade jag i mina " gömmor "



Det är snudd på nostalgi att se ett sådant! Jag minns inte när jag började men vet att jag haft internetbank med dosa senaste 8 åren i alla fall! (Har även mobilt bankid)
 Men även jag satt med Bankgiro i början av livet i eget hem och hushåll.

Jag tyckte det var jätteskoj att fylla i dom där lapparna, lägga karbonpapper mellan blanketterna och sitta och skriva siffror enligt instruktion…

Kanske jag borde återgå till det där för att göra räkningsjobbet lite roligare.😊 Fast när allt kommer omkring är jag mer än nöjd med mitt mobilt bankid som jag nästan alltid använder mig av när jag ska betala mina räkningar.


2 kommentarer:

  1. Jag har inte sett en enda mygga i år.
    Har heller inte blivit myggbiten sen typ 2012, har alltid trott att det varit medicinerna jag varit tvungen att äta som gjort mig mindre attraktiv för myggen.
    Innan dess kalasade myggen alltid på mig, fick femtielva tusen myggbett varje sommar.

    Gillar verkligen mobilt bankid, det är så behändigt.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Mygg, usch. Men det var värre förr.
    Jag vet ett par som ff skickar in sina räkningar i kuvert, som du visar.
    Jag skulle inte vilja. Jag var hypersnabb att anamma det nya.
    Skyltsöndagskram !

    SvaraRadera