fredag 21 juli 2017

Luktar gott.

Det är sanna mina ord dom små detaljerna här i livet som gör skillnad.

För något år sedan hittade jag det bästa universalskurmedlet ever! Det luktade gott, var i lite gelé:ig form och fungerade typ till alla tvättbara ytor. Jag var och bunkrade detta medel lite nu och då
Så plötsligt, helt utan förvarning, bara försvann det från alla hyllor!

Det var liksom inget okänt eller suspekt märke på produkten utan tämligen välkänt för alla skulle jag vilja drista mig att säga!

I alla fall, jag gav inte upp jag har spanat, sökt och ”hållit ögonen öppna” på allehanda butiker som kan tänkas ha vanligt rengöringsmedel för hushåll. Jag  har fått kapitulera och testat allehanda sprayer och annat tjafs men inget har varit i klass med DET medlet.

Jag snackade med min vuxna dotter om det så sent som förra veckan, när vi besökte Rusta! Då trodde dottern att hon hade fått syn på medlet men det visade sig vara diskmedel av samma märke. Vi var ytterst besvikna (ja ni förstår, besvikna= inte den egentliga meningen utan mer ”jaha”-bemärkelsen!).

Så igår, när jag sladdade runt på Ica och skulle söka en rotborste så såg jag MEDLET! Det är tillbaka i hyllorna, med ny förpackning! Jag kände spontant för att hamstra flera flaskor (ja SÅ bra är det!) men sansade mig och insåg att det nog är tillbaka för att stanna, det har bara fått ny kostym.

Jag var så supernöjd i mitt taskiga vädersinne

Jag har i alla fall torkat hela köket så det doftar gott, dvs diskbänken (ska inte överdriva min städiver för den är verkligen sjukt usel!).

Här är en bild på min flaskan som åter checkat in i mitt liv!


Den här sommaren har jag fått springa runt inne och slå på och av lampor eftersom solen tycks komma och gå. Ena stunden totalt mörker inne för att nästa bada i ljus.

När jag var och handlade igår  tog jag på mig somriga kläder eftersom det enligt termometern var varmt ute. Drog i väg i sol med solglasögon på näsan. Tog faktiskt  foppa tofflor på fötterna också.

Kommer ut från affären i mörker och regn, plaskade mig fram hem till dörren. Satt och drippdroppade i köket och frös.
Kollade termometern när jag senare satt med en kaffekopp och den har gått ner från 19,7 till 13,4
Det har inte varit överdrivet mycket sol eller högsommarvarmt där jag bor denna sommar.

Idag ska jag koka dillkokt färskpotatis och serverar kallskuret och melon till middag.
 För då "kanske" det känns det som sommar och inte som höst! 😂





2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller, när saker och ting bara försvinner! Sånt som jag gillar, och bara är borta!
    Förstår du blev glad igen ;)
    Jag har nog haft en varmare sommar, men ändå. Idag är det stengrått. Och något frusen har jag ofta varit.
    Önskar dig en fin fredag med god mat 💖

    SvaraRadera
  2. Håller med gillas inte & tänk sååå lycklig man blir när det väl händer ....Att man finner det igen!

    Pst...Du har fel länk i sidan till mig ;)
    Önskar dig en underbar dag ...❤️

    SvaraRadera