söndag 25 juni 2017

Regnig dag



ÄNTLIGEN har jag knäckt ännu en nöt i mitt livspussel…

OM man bara har budgeterat för ETT skoinköp under sommaren -Vilken sko skall man då köpa?

SVAR:

Den ultimata sommarskon!



MOTIVERING: Passar utmärkt regniga dagar och passar utmärkt överallt. Då kan man släppa oron över ormar, äckliga grodor, ödlor, spindlar och alla dom där härliga sakerna som hör sommaren till.

Sedan är det ypperligt att ta på ett par sånna här till klänningen eller kjolen -Då behöver man inte oroa sig att man kanske ser för ”uppklädd” ut… Man ser casual och gummistövlig ut!

Mina egna stövlar gick sönder förra året....

Men så fort jag köpt mitt eget par lovar jag en ny bild, he he....

 Än så länge snor jag dotterns stövlar när jag känner att jag måste ut i regnet.

Regnet står som spön i backen just nu. Endast 12 plusgrader.






Jordgubbar är den lyx jag unnar mig när det är Midsommar! Jösses vad jag älskar dessa bär. Det var många år sedan jag lovade mina barn att ”när det finns jordgubbar utanför affären när vi handlar då köper vi”  Fast förra sommaren blev det inga jordgubbar köpta alls under sommaren.
 Och det saknade jag.
Denna midsommar hade jag turen att få tag i jordgubbar för endast 10 kr/låda. Så självklart passade jag på att köpa. Kan skriva att jordgubbarna tog slut fort i affären. Folk roffade åt sig som om de inte hade sett jordgubbar förut "ler"

Midsommaren blev lugn som den alltid brukar bli för min del.

Trevlig Söndag!

2 kommentarer:

  1. Men du så himla billigt du fick tag på jordgubbarna.
    Härligt, lyxigt.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tips, på Rusta kan man ibland hitta billiga stövlar. Jag har ett par korta också, köpta på Lidl.
    Dock går jag inte så ofta i stövlar.

    Vad billiga jordgubbar, mums filibabba!
    Ha det gott, här kom solen efter regnet. Kram 💙

    SvaraRadera