tisdag 10 juni 2014

Visste du att...




5 kommentarer:

  1. Det ligger mycket i det! Fast jag skulle vilja lägga till en sak som många människor har svårt att säga, och det är: Förlåt. Hjälp mig är det jag har svårast för själv. Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. De tre svåraste sakerna att säga ÄR svåra! Min förste man ville inte man skulle säga "jag älskar dig" för det var bara tjafs, däremot min salig man, där sa vi det varje dag som en kärlek.
    "Jag är ledsen" är svårt, för man vet att en del människor har svårt att bemöta det.
    "Hjälp mig", hua vad svårt jag har, som ska fixa allt själv!
    Vilken bra tankemotion du gav, fina du! Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Det ligger verkligen mycket i dessa kloka ord. Jag tar dem till mig, begrundar, och minns tillbaka till en mycket svår period i mitt liv. Men jag hade aldrig blivit den person som jag är idag om jag aldrig hade upplevt denna grymma erfarenhet, trots att den var "dyrköpt". Och den som verkligen BORDE ha bett om förlåtelse för allt ont han hade ställt till med finns ej längre i livet. Jag själv försöker att behandla andra som jag själv vill bli behandlad. Jag tröstar och stöttar så gott det går, men den jag glömmer bort är mig själv, och jag ber aldrig om hjälp utan höjer mitt stolta huvud och säger: "Kan själv!" - Driven framåt av en inre vilja att jag minsann ska visa alla att jag klarar mig själv. Sedan gråter jag stilla i min ensamhet när ingen ser på. Livet är inte alltid så lätt. Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har fint väder och kan njuta lite av sommaren! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera