tisdag 15 maj 2018

Ditt och datt

Ännu en underbar solig dag kommer det att bli, 23 grader just nu, Högsommar värme för oss i norr,  vi hade väl knappt de under hela förra sommaren, Träden lyser gröna den där skira gröna färgen som bara är när löven precis slagit ut.


En "stubbe" i en magisk skog som talar på sitt sätt


Min dotter tog bilden på väg till skolan för nån dag sedan.




De är varmt och gott i köksfönstret. Den här tomaten satte jag från frön för en dryg vecka sen.

Tyvärr har jag en envis katt som gärna vill äta upp bladen/plantan.

Igår var Inte min dag eller rättare sagt natt. Lyckades med konststycket (utan att veta om det) att få in min mobil under sängen för att sedan inte få fram den/hitta mobilen när den på morgonen började ringa.. Använde väckarklockan i den...

Morgonen startade med stress och det tog en stund innan jag begrep att mobilen var under sängen. Ghaaaaaahhh!

Kaffe är en rätt viktig del av min morgon. Det krävs kaffe för att min hjärna ska komma igång lite grand. Jag är inte så petig på kaffesorter å så. Det mesta funkar.

Varför sitter jag då här och skriver om kaffe?

 Därför att det är KRIS!

Jag skulle göra dagens första kopp (den bästa) och vad händer - jag tappar hela kaffeburken så allt kaffe åker ut på köksgolvet.  


Har fått sopa, dammsuga, skura nu på arla morgontimmen. Snart ska jag i alla fall bege mig iväg på en promenad och köpa ett nytt kaffepaket så jag får mitt jädrans kaffe nån gång. 
Bättre sent än aldrig kanske.

Ha det Bäst!

3 kommentarer:

  1. Oj, oj vilken jobbig morgon du haft.
    Hoppas resten av dagen blir bättre.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så det kan bli ☺️bara att ta itu med eländet. Du vågade väl inte få ihop till en kaffekopp från golvet. Nä, fy, vad trist.
    Just första koppen är viktig.
    Kram 💞

    SvaraRadera
  3. Att hjälpa är det enda sättet att erbjuda sin eviga kärlek till världen för att vara nära Gud och det är mycket viktigt. Varje person som behöver ekonomisk hjälp har en logisk orsak. För detta erbjuder vi lån, snabb kredit och garanterade lån tillgängliga för alla personer med förmågan att återbetala. Räntan är 3% med mycket enkla förhållanden som hjälper dig att starta ditt eget företag. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionssäkerhet. Kontakta oss helt enkelt för mer information så blir du nöjd.

    E-post: georges.matvinc@gmail.com
    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera