lördag 25 mars 2017

Renar, spagetti och en förkylning.

Vackert soligt väder och inte alls kallt har det varit under flera dagar
Igår var jag bara tvungen att bege mig  ut och njuta!
Så befinner jag mig där! Mitt i naturen - upptagen av att njuta av solen.
Så plötsligt hör jag ett udda, märkligt, knorkigt läte…
Ser på långt håll tre - fyra renar...

Plötsligt kändes inte naturen lika avkopplande

När jag senare under dagen skulle ta fram ett öppet spagettipaket  så vek sig handleden för mig och jag tappade hela spagettipaketet på köksgolvet. All spagetti for huller om buller över hela köksgolvet.
 Jag sa några väl valda ord för sur blev jag!
Sen fick jag som sagt nöjet att gå och plocka spagetti (som ett plockepinn) från golvet.
Det tog sin lilla tid att plocka upp så jag gjorde mig i alla fall inte sysslolös under dagen kan jag säga.


Har i alla fall blivit Förkyld nu. (Var inte förkyld igår) Har ingen röst. Steg upp i morse med feber och huvudvärk. En näsa som rinner och öron som värker.
Dock har jag barnbarnet hemma hos mig idag. Någon krya på mig dag blir det inte.
Knappast någon utevistelse heller..


Att det blivit sommartid nu känns skönt!

Ha en trevlig Söndag!

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med förkylning.
    Krya på dig när tid finnes.

    Tappat pastapaket/spagetti på golvet har jag oxå gjort både en och annan gång.
    Man blir inte glad.

    Ha det bäst!
    Kram

    SvaraRadera

  2. Mysigt med renarna. Otur med spagettipaketet men du får se det som extra träning, hihi...
    Att tappa saker gör jag ofta, har blivit väldigt klumpig när det gäller att hålla i saker. När kaffefiltret åker i golvet med nybryggt kaffe så blir jag mer än rasande, dessutom hamnar filtret på min ljusa matta, grrrrr....

    Söndags-kram ♥

    SvaraRadera