onsdag 28 september 2016

29 September



Kaffets dag hörde jag att det var idag och inspirerad som jag blev så slängde jag ( tidigt i morse) en panna kokkaffe på spisen. Nu skulle det äntligen drickas kaffe på rätt dag (för övrigt så är alla dagar rätt dag då det gäller kaffe).
 Medan jag väntade har jag googlat lite och hittade en Temadagskalender.
Till min stora fasa upptäckte jag där att den 29 September dessutom är alla soffpotatisars dag och Återvinningens dag samt Resandefolkets dag.
 Kan man inte ens låta kaffet få en egen dag?

Men numera har väl i princip varje dag något speciellt tema som skall uppmärksammas, snart är det kanelbullens dag. Vad är då mer logiskt än att den dagen föregås av kaffets dag som alltså infaller idag den 29 september. Faktum är att den inte firas bara i Sverige utan även internationellt. Passar väl bra att den ligger i den så kallade höstmånaden då en kopp kaffe kan sitta bra i höstkylan.

29 September
Kaffets Dag
Alla soffpotatisars dag
Återvinningens dag
Resandefolkets dag

Vad händer anars hos mig idag ? Jo jag ska  försöka mig på att städa.  Det kan behövas kan jag tala om med tanke på att det inte blivit mycket gjort för mig på bra länge då jag inte haft någon energi i kroppen.

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

  1. Så det är kaffets dag idag.
    Härligt, då ska jag dricka några koppar extra för säkerhets skull så jag verkligen firar den.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera

  2. Kaffet har sin dag varje dag hos mig. :D)
    Det regnar ute så jag tror jag skall
    fira soffpotatisens dag. :D)))

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Oj vad många dagar det finns, och jag håller med dig om att kaffet borde få ha sin egen dag.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Den där listan på temadagar försökte jag blogga om tidigare, men det blev för många dagar på en och samma dag, så jag gav upp, haha.
    Här är det Kaffets dag, varenda dag!
    Idag firar jag oktober, och solen skiner.
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Just dom där temadagarna blir lite svårt att kombinera. Dricka kaffe och dega på soffan går ju.
    men att resa och återvinna blir ju svårt från soffan! 😉
    Tur att man får bestämma själv! 😊
    Trevlig söndag!
    kram.

    SvaraRadera
  6. Gillar inte snö överhuvudtaget. Den hör hemma i fjällen, med ett par skidor på fötterna. Avskyr hatar och lider mig genom vintern. Räknar dagar till jag kan fly det här landet.
    Varm Kram

    SvaraRadera
  7. skulle vara till senaste inlägget, men det gick inte att skriva där..

    SvaraRadera