söndag 1 februari 2015

Snöstorm och konståkning

Jag har suttit sett från och till konståkningen som har pågått  under denna veckan!  Glad att det gick bra för svenska damerna  ( systrarna) i konståkningen.
Idag ( Söndag ) satt jag och såg uppvisningen i konståkningen! De är så duktiga, humoristiska och skickliga. Mycket träning ligger bakom.

Här i Skellefteå har det snöat jättemycket och det snöar fortfarande. 
 Vi är igensnöade och inga plogbilar har varit och plogat upp gång och promenadvägarna eller  i  kvarteret där jag bor under hela helgen. Det har inte gått att ta sig ut för entrédörren i trapphuset
 ( huset jag bor i )  har inte gått att öppna idag för all snö som blockerar dörren...

Lite bilder som visar hur det ser ut med snön i området jag bor i...




















3 kommentarer:

  1. Hujedamej, DET var snö, det!
    Det har kommit lite här också, men inte på långa vägar så mycket.
    Ha en go ny vecka och hoppas du plogas ut!
    Kram, Gerd ♥

    SvaraRadera

  2. Men herregud vad mycket snö.... Här har det precis blivit vitt på marken och det har snöat hela dagen. Snögubbekram ♥

    SvaraRadera
  3. Men ojoj, det var värst. Nog har jag hört från min syster i Västerbotten och min bror i Ångermanland att det har kommet rysligt massa snö, men insnöad.
    Har de inte tid att ploga, hinner de inte med? Om man ska till jobb eller skola, eller handla mat, hur går det?
    Gången som var gjord där på en bild ser ju hiskelig brant med snöväggar.
    Kanske de har plogat nu då det är vardag?
    Jag tittade också på en del av uppvisningen av konståkningen. Det är så roligt, vackert och trevligt för att de är så duktiga och hittar på så mycket med roligheter.
    Sköt om dig.
    Kram!

    SvaraRadera