fredag 3 oktober 2014

Kanelbulle

 Kanelbullen, kanelsnäckan, kanelsnurran, gokakan… ja, kärt barn har många namn och kanelbullen har några stycken.

Så var det dags för en speciell dag igen. Uppriktigt sagt är det lätt att bli trött på alla dess ”viktiga dagar”. Behöver vi dem??
Kanelbullens dag infaller i alla fall på en lördag i år så jag önskar er  enKanelbullens helg”- dessutom tycker jag om att baka bullar när jag inte är för trött.
Men trots att jag gillar att baka så kommer jag varken att baka eller fika kanelbullar idag.
 






3 kommentarer:

  1. Jag har alltid sagt kanelbulle. Jag har ätit några i mina dagar. Men inte nu längre. Så jag varken bakar eller köper någon. Nu ska det bli min gofrukost.
    Och jag önskar dig, fina du, en härlig lördag, kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Har ätit en idag. Men inte för att det var kanelbullens dag.
    Jag brukar ta en med en kopp kaffe till på statoil efter avslutat helgjobb.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Inga bullar här heller idag. De glutenfria är inte goda. Däremot har jag fått smaka på mmm så goda chokladpraliner på marknaden idag. Kram! <3

    SvaraRadera