tisdag 19 augusti 2014

Förkylt, regn och höst.

 De här dagarna har känts som årets första höstdagar.. Temperaturen har krupit ner rejält. Med endast 12 grader utomhus börjar vi för första gången på många månader att frysa inomhus.

 Det känns som det är dags att hyresvärden sätter på värmen i elementen igen ( i alla fall då det regnar och är grått utomhus för då blir det genast kallare inomhus.)

.Regnet vräker ner i min stad  och det verkar ska fortsätta att regna. Inte roligt för barnen som cyklar till skolan nu när den har börjat om igen.

Förkylda håller vi också på att bli både jag och barnen. 


Sommarskor, solkrämer och andra sommarsaker plockas snart undan och fram åker istället höstskor och kläder. De varma täckena är dock tillbaka i sängen igen och numera tänder jag stearinljus varje kväll.☺
 Jo, nog är hösten här nu alltid. Men självklart hoppas jag på att det blir några fina dagar till innan vi går in i höstmånaderna.

En ny fin höstkofta blev inköpt härom dagen så nu känner jag mig redo för höstmys ☺ ☺ ☺

Hade tänkt att rensa i mitt förråd när det skulle bli svalare utomhus. Nu när det regnar hade ju varit den bästa tiden för att rensa bort. Men då ska jag gå och känna mig krasslig i stället - känna att jag är på väg att bli förkyld. Så då är det ju inte läge att stå i ett förråd och kallsvettas med huvudvärk, halsont och nysningar...



2 kommentarer:

  1. Här är också jättekallt, och jag som bara tagit med mig sommarkläder hit. Jag fryser som attan. Ska resa ner till lägenheten i slutet på nästa vecka, och gissa vem som ska ta med alla varma kläder jag har. Kram! <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas det inte har blivit så mycket med era förkylningar! Tråkigt om den säsongen ska börja redan nu. Stor kram! <3

    SvaraRadera