måndag 29 maj 2017

Tisdag och...

näst sista dagen i maj

redan!

Var har denna månad tagit vägen? Tiden rusar alltid i maj månad... lika i juni. Däremot i januari och februari står tiden totalt stilla.

Konstigt!

Idag blir det att motionera ärenden. Praktiskt och bra. Då blir det som sägs vara två flugor i en smäll.

Ska till apoteket och sedan in till min bank och kanske in en sväng på Lindex eller HM. Beror på ork och humör. Men humöret just nu är bra så vi får välan se...

När jag går på promenader oavsett om det är kortare eller längre sträckor jag går så brukar jag ta på mig mina "gympaskor" eller sneakers som de kanske kallas.  Men de senaste promenaderna jag har gjort så är det någon som knyter upp skoremmarna på mina skor.

Jag knyter ordentligt när jag går hemifrån men efter ett tag så har båda skoremmar gått upp. Kan det vara någon som inte vill att jag ska ta promenader.? "Skratt"


Nu på morgonkvisten verkar det vara utryckningens tid. Jag tror att alla bilar som kan ha blåljus och tuta har varit på gång.. Det har tutat och tutat... gång på gång... på stora vägen här bredvid.


Dagens ord: 
 Det är så mycket vi säger utan att tänka.
 Men det är ännu mer vi tänker utan att säga.

3 kommentarer:

  1. Gillar ditt Dagens ord! 💚
    Det är förargligt när någon knyter upp ens skosnören. Ibland hoppar en sån rackare på mig också.
    Tiden rusar, så vi med den. Kram 💚

    SvaraRadera
  2. Jag knyter alltid dubbelknut på mina skor eftersom det där, att skosnörena alltid hade förmåga att gå upp inträffade titt som tätt.
    Så dubbelknut är min melodi.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Så bra Dagens Ord ❤️ ...
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera