tisdag 25 april 2017

Dagens ord!

Tänk att det alltid finns "arga kärringar" bland kvinnor. Sådana där bittra kvinnor som inte tål något eller någon. De som hela tiden måste trycka till andra kvinnor och förminska dem. Allt för att försöka framstå i så mycket bättre dager. Vilket de ju inte gör!

Insinuanta och kränkande kommentarer, missbelåtna kommentarer, misstänksamma kommentarer, missunnsamma... ja, hela skalan av dumheter. Sådana som tror sig veta allt. Vilket de ju definitivt inte gör!

I Måndags i väntan på en läkare träffade jag på en sådan kvinna. Äldre än mig själv. Hon ansåg nog att jag fick för mycket uppmärksamhet hos receptionisten. Att jag syntes för mycket. Jag blev nog för mycket på alla sätt ... jämfört med henne. Det kunde hon inte unna mig.

(Receptionisten hjälpte mig med diverse saker innan jag fick sitta ned och vänta på doktorn. Jag hade denna dag  ont i hela kroppen och jag tappade allt jag försökte ta i/hålla i med handen. Ingenting alls fungerade för mig. Det var en skitdag mer eller mindre.)

I alla fall då insåg kvinnan att hon var tvungen att näpsa mig och kväkte ur sig.

Utåt sett sträckte jag på mig... dödade henne med blicken... och en trotsig knyck på nacken.

Men i själen tog det enormt ont att bli verbalt påhoppad.

Tänk att  det räcker med en liten, liten elak rackare, så borrar den in sig som en pil i hjärtat.

Varför ska det vara så? Det är så förbaskat irriterande….

Är du duktig på att stänga av och inte bry dig, hur gör man?

Jag är verkligen  jättedålig på det där, jag tar åt mig ältar och trycker ner mig själv.

Jag vet inte om denna giftiga kommentar  som så lätt knäckte mitt självförtroende (Att jag så lätt tar åt mig, att själen tar så ont för minsta lilla sak) beror på att jag bär på en redan " tung ryggsäck" som jag dessutom burit på mina axlar hur länge som helst.



Dagens Ord:  Man måste verkligen tänka på vad man säger, en obetydlig sak för en själv, kan rasera en hel värld för någon annan.



3 kommentarer:

  1. Vi är olika känsliga och en del är totalt okänsliga, verkar det som.
    Du kan lugna dig med, att denna person förmodligen inte mådde så bra själv, utan måste höja sig genom att piska på andra.

    Sånt där sårar, men försök glömma bort denna enda dumbom, i mängden av dumbommar!

    Du är värdefull, du är en dyrbar pärla. Kram 💙 💙

    SvaraRadera

  2. Jag var nog som du förr men idag så vet jag att jag själv kan välja hur jag reagerar inför olika situationer. Jag kan inte ändra på trollen men jag kan ändra på hur jag reagerar inför dem.

    Stor kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med onödig påhoppning.
    Jag reagerar olika utefter situationer.
    Ibland mer, ibland mindre.
    Blir lika less varje gång det händer.
    Ingen annans humör har rätt att gå ut över mig, basta!

    Kram, du är bäst och unik, låt ingen få dig att tro annat!
    Kram

    SvaraRadera