måndag 14 april 2014

Lite skoj får man ha i det trista och tråkiga ☺ ☺ ☺

Har tvättat och vaxat kvasten. Den kvast jag med mycken möda har stulit av vaktisen här på gården. Nu skiner den som aldrig förr. Motorn mullrar som värsta V6:a. Stråna glänser nytvättade i slutet på kvastskaftet. Kände först för att förgylla dem lite... men tänkte om, då jag inte vill blända folk och fä... eller andra häxor.

Katten är trimmad. Hon  är vältrimmad både bak och fram så  håret inte ska fastna i andras kvastar när vi drar förbi. För naturligtvis kör vi om de flesta då vi har en V6-kvast av yppersta klass.

Hucklet är knutet och klart. Snodde in ljusgirlangen från i julas i kanten på hucklet så att jag säkert ska synas bra. Man ska inte sätta det finaste man har under skäppan... förlåt.. gömt under hucklet. Kjolen är nystruken och förklädet borta. Men förkläde är inte det viktigaste inför påsken.

Min kopparpanna är också borta, så jag får ta kaffebryggaren istället. Moderna häxor har kaffebryggare, det vet ni väl? Eller lever ni kvar i gammelvärlden?

Nu väntar jag bara på startbesked. Här i Skellefteå är det mulet och regntungt ute. Då är det lite svårt att navigera rätt. För hur moderna än kvastarna är så har de inte GPS installerat. Må detta ändras till nästa år. Så här kan vi inte ha det. Kanske dags att gå till häxornas fackförbund och kräva lite... eller få ut en fet bonus så det räcker till kvast-GPS. Hi hi hi....

Nu måste jag  lyssna på väderleksrapporten!

Hej och Hå så länge...





3 kommentarer:

  1. Hi hi hi, vi ses på Blåkulla då! Så fyndigt du skriver! :) Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Gud, vad roligt skrivet, mina mungipor åkte upp som ett jehu, detdu!

    Glad Påsk, vis ses på Blåkulla! Jag har börjat putsa, jag också, körde först in kvasten på tvätt idag, nu ska jag byta hjul. Fyller sedan på drivmedel, brrummm.

    KrAmElIkRaM ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Hi hi hi, vilken härlig läsning, hihi hi...

    Glad Påsk Pärlan

    ❤️❤️❤️ Kramar ❤️❤️❤️

    SvaraRadera